Roll-up bannery patria medzi najobľúbenejší typ mobilných reklamných nosičov. Rýchlo sa montujú, ľahko sa prenášajú, sú vodeodolné a vynikajú dobrou kvalitou grafiky, vďaka čomu plnia svoj reprezentatívny účel. Aby bolo výsledné spracovanie roll-up banneru čo najlepšie, mali by ste sa zamerať na správny postup prípravy grafických podkladov a ustráženie procesu výroby. Ako sa vlastne roll-up bannery tlačia? Aj to sa v tomto článku dozviete.
Kvalitné roll-up bannery sa predávajú rovno zabalené v pevnej taške. Lepšie sa v nej prenášajú a ľahko v nej ochránite jednotlivé komponenty pred poškodením.
Z akých častí sa roll-up bannery skladajú
Pri výrobe roll-up bannerov sú okrem potlačenej plachty dôležité aj ďalšie konštrukčné prvky, ktoré významným spôsobom ovplyvňujú stabilitu a kvalitu konštrukcie. Roll-up bannery sa často umiestňujú vo vonkajšom prostredí, preto si musia poradiť aj s miernym náporom vetra alebo s dažďom. Roll-upy sa spravidla konštruujú z hliníka, ktorý je ľahký, ale odolný.
Prenosný banner sa štandardne skladá zo 4 častí - tela, hornej lišty, napínacej tyče a plátna. Vnútri tela slúžiaceho ako základňa je umiestnené zrolované plátno s pripevnenou hornou lištou, ktoré sa po roztiahnutí zavesí na napínaciu tyč. Kvalitné roll-up bannery sa predávajú i s pevnou taškou, ktorá uľahčuje prenášanie a chráni jednotlivé komponenty pred poškodením.
Tlač na nepriehľadný a pevný materiál
V roll-up systémoch sa najčastejšie používajú materiály z polypropylénu, ktoré sú tenké, vodeodolné a nekrútia sa. Dôležité je, aby bol materiál nepriehľadný, preto sa ošetruje špeciálnym "blackout" filmom striebornej farby.
Metódy tlače roll-up bannerov
Materiály pre výrobu roll-up bannerov sú potlačiteľné solventnými, eco-solventnými, UV i latexovými atramentmi. V oblasti výroby reklamných bannerov sa najčastejšie využíva technológia digitálnej solventnej tlače, ktorá vyniká skvelým nasýtením farieb a odolnosťou.
Pri solventnej tlači majú atramenty vysoký obsah rozpúšťadiel, vďaka čomu prenikajú hlboko do štruktúry podkladového materiálu. Preto sa solventná tlač využíva na výrobu reklamných materiálov do exteriéru. Je odolná voči vlhku a dažďu aj bez dodatočného laminovania. Pri dlhodobom vystavení slnečnému žiareniu začnú farby postupne blednúť. Vzhľadom k tomu, že sa roll-up bannery využívajú ako prenosné a dočasné reklamné pútače, si s touto prirodzenou vlastnosťou solventnej tlače nemusíte robiť zbytočné starosti.
Príprava grafiky pre výrobu rollupu
Pri výrobe roll-up banneru si postrážte predovšetkým grafické spracovanie a jeho formátovanie. Väčšina reklamných štúdií poskytuje svojim zákazníkom základné šablóny rôznych rozmerov bannerov, na základe ktorých majú pripraviť grafický návrh. Počítajte s prierezom z hornej, pravej a ľavej strany (obvykle okolo 3 mm).
Približne 10 cm spodnej časti plátna je zarolované do zariadenia, preto sa do týchto miest nesmie vkladať text ani iné grafické prvky. Aby bol tlačový výstup čo najkvalitnejší, preveďte text do kriviek. Súbory pre tlač spracujte v rozlíšení od 100 do 300 DPI. Od reklamného štúdia si vyžiadajte detailné požiadavky na spracovanie grafiky a celý proces výroby banneru podrobne konzultujte.
Roll-up bannery si sami v kancelárii nevyrobíte, ale vizitky a iné propagačné materiály áno. Pre tlač reklamných materiálov používajte osvedčené tlačiarne a nepodceňujte výber atramentu alebo tonera. Kvalitných tlačových výstupov dosiahnete s využitím originálnych tonerov HP, Canon a ďalších výrobcov, rovnako tak aj alternatívnych tonerov TOREX, ktoré sú porovnateľné s originálom.
Zdroj obrázku: Depositphotos.com